FAQ - Vanliga frågor och svar
Jag har frågor om betalning
Varför måste jag lämna mitt kreditkortsnummer?
Det är endast en garanti för hotellen och inga pengar dras.
När betalar jag min bokning?
Du betalar när du checkar ut från hotellet.
Jag har frågor om min bokning
Vad gäller om jag behöver avboka min vistelse?
Avbokningen skall ske via mail till info@countrysidehotels.se. Om avbokning sker senare än enligt avbokningsreglerna kontaktas det bokade hotellet direkt. Gratis avbokning kan ske fram till kl. 18.00 dagen före ankomst utan kostnad om inget annat framgår vid bokningstillfället och på bokningsbekräftelsen.
När betalar jag min bokning?
Du betalar när du checkar ut från hotellet.
Jag har frågor om presentkort
Hur löser man in presentkort?
När du vill handla för ditt presentkort, måste detta göras på countrysidehotels.se. Du bokar vad du vill på vår hemsida, garanterar med kreditkort och tar med dig presentkortet som hel- eller delbetalning. När du gjort din bokning får du en bekräftelse via mail.
Vid bokning med presentkort som har 6 siffror och startar med siffran 0 = Garantera med kreditkortsnummer och ta med presentkort till hotell som hel/delbetalning. Fyll ej i någon kod.
Vid bokning med presentkort som har 12 tecken = Fyll i din presentkortskod på betalningssidan. Räcker inte summan på presentkortet så fyller du även i kreditkortsnummer som garanti på resterande summa. Det resterande betalas på plats till hotellet.
Hur länge är presentkorten giltiga?
Våra presentkort gäller i två år från och med utskriftsdatum.
Kan jag boka direkt med hotellet?
Nej, det går inte. För att använda våra presentkort måste bokningen göras på vår hemsida, countrysidehotels.se.
Jag har frågor om Greatdays eller Upplevelse.com
Jag har ett värdebevis med Greatdays eller Upplevelse.com. Hur bokar jag?
När du vill handla för ditt värdebevis, måste detta göras på countrysidehotels.se. Du bokar vad du vill på vår hemsida, garanterar med kreditkort och tar med dig värdebeviset som hel- eller delbetalning. Du kan inte använda värdebevis som betalning om du bokar direkt med ett hotell. Skriv in att du betalar med värdebevis från Greatdays eller Upplevelse.com i rutan för ”Meddelande eller önskemål” som du finner på sista sidan i bokningen. När du gjort din bokning får du en bekräftelse via mail.
Ta med värdebeviset till hotellet och lämna till receptionen som betalning vid ankomst. Viktigt att du har rätt värdebevis att lämna till hotellet. Hotellet tar inte emot valörkort. Har du inte rätt värdebevis med dig får du betala din vistelse med kreditkort på plats!
Jag har frågor om ert lojalitetsprogram
Hur blir jag medlem?
Du kan bli medlem när du genomför en bokning. I steg 3/3 registrerar du dig och följer instruktionerna.
Varför ser jag inte min/mina intjänade nätter?
Du ser dina intjänade nätter 5 dagar efter avslutad vistelse.
Har du frågor, maila till info@countrysidehotels.se
Jag har frågor om hotellet
Har ni hundrum?
Hundar är välkomna på de flesta av våra hotell men inte i alla rum. När du gör din bokning, ange i meddelanderutan att du önskar ha din hund med dig. Om det är något problem eller om hotellet tar ut en avgift, kontaktar de dig.
Handikappanpassade rum?
När du gör din bokning, ange i meddelanderutan att du önskar ett handikappanpassat rum. Om det är något problem kontaktar hotellet dig.