Countryside Hotels ökar när fler väljer att sätta guldkant på vardagen

Countryside Hotels redovisar starka siffror för 2014. Omsättningen av förmedlade bokningar ökade med 19 procent – och det är svenskarna som ökar mest. Samtidigt ökade snittpriserna med 6 procent, en fördubbling jämfört med branschens allmänna ökning med 3 procent.

– Det är verkligen glädjande att se hur antalet bokningar och omsättningen stadigt ökar, säger Bibi Rydbacken, marknadschef på Countryside Hotels. Vårt koncept verkar få allt fler svenskar att oftare välja en hotellweekend på hemmaplan.

Countryside Hotels ägs gemensamt av de anslutna hotellen och förra året valdes ytterligare fem privatägda hotell in för att bli en del av organisationen. Av dessa fick Västanå Slott utanför Gränna redan efter första året en omsättningsökning med över 15 procent.

– Tack vare medlemskapet i Countryside Hotels fick vi vårt bästa år hittills, säger Fredrik von Otter, som äger och driver Västanå Slott. Vår synlighet ökade markant genom Countryside Hotels portal och vi är mycket nöjda med att vara med.

De mest bokade hotellen genom Countryside Hotels under 2014 var:

  1. Vadstena Klosterhotel, Östergötland
  2. Tällbergsgården, Dalarna
  3. Halltorps Gästgiveri, Öland
  4. Karlaby Kro, Skåne
  5. Gimo Herrgård, Uppland

Västanå Slott, Småland är ”årets uppstickare” på sjätte plats. Det hotell som ökade mest är Tällbergsgården, som klättrade från 12:e till andra plats.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn