Trender och Relationsgarantier ökade Countryside Hotels omsättning

Trender och Relationsgarantier ökade Countryside Hotels omsättning

Countryside Hotels, medlemsorganisation för hotell runt om i Sverige, ökade sin omsättning med 13 procent under föregående år. En rad trender har lett till fler övernattningar på hotellen och med Relationsgarantin kunde Countryside Hotels nå långt utanför landets gränser.

”Vi ser en fortsatt stark trend där svenskar satsar på sig själva och unnar sig helgresor på olika ställen i landet,” säger Anna Madsen, marknadschef på Countryside Hotels.

”Dessutom har vi också gynnats av trender som att allt fler väljer att fira jul utanför hemmet.”

Countryside Hotels har också under året gjort satsningar på nytt bokningssystem och hemsida för att förenkla för gäster att hitta och boka hotell som passar deras önskemål. Medlemsorganisationen har också haft en antal lyckade partnerskap med företag för att skapa unika helgerbjudanden.

”Vi ser att våra satsningar har gett resultat och det gör att vi också känner oss starka inför 2018,” säger Anna Madsen.

Countryside Hotels lanserade också konceptet Relationsgarantin under året, där gifta par som övernattar på något av hotellen och skiljer sig inom ett år, får pengarna tillbaka. Garantin uppmärksammades i hundratals tidningsartiklar världen runt, och tros också haft en positiv påverkan.

”Med relationsgarantin fick vi genomslag långt utanför Sverige och den omfattande publiciteten i viktiga länder som Norge, Tyskland och USA kommer vi fortsätta se positiva effekter av,” säger Anna Madsen.

Liknande inlägg

Vill du veta vad som händer hos oss?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev