Vårt kvalitetsarbete

Att våra anslutna hotell håller hög och jämn standard är en självklarhet för oss och en förutsättning för vårt samarbete. En Countryside-gäst har rätt att förvänta sig en vistelse som överträffar förväntningarna. För att vara säkra på att hotellen möter våra gästers förväntningar, har vi utarbetat ett kvalitetsprogram.

Countryside Hotels grundades 1983 och är en kvalitetsstämpel på det hotell som associeras med oss – vi har ett eget utarbetat kvalitetsprogram i tre enkla steg.

Vårt kvalitetsprogram

1: Vi har tydliga inträdeskriterier och krav vid rekryteringstillfället.
2: Hotellet måste få minimum 4,0 (av möjliga 5,0) i snitt i den gästenkät som skickas till alla gäster efter vistelsen, och som publiceras på hemsidan.
3: Om ett hotell faller under 4.0 i snittbetyg, tas fallet upp på nästa styrelsemöte där styrelsen vidtar korrigerande åtgärder med uteslutning som sista alternativ.

Medlemsskap i Visita (fd. SHR) är en grundförutsättning för medlemskap (dock ställer vi ej krav på stjärnklassificering av hotellen). När vi bedömer nya hotell för medlemsskap, lägger vi stor vikt vid hotellets faciliteter och mat men lägger även särskilt fokus på den personliga servicen och helhetsintrycket.

Samarbete med White Guide

Sedan 2008 har vi ett samarbete med restaurangguiden White Guide som vi tror är den ”krogguide” som bäst bedömer nivån på Sveriges restauranger idag. Vi har därför valt att publicera/länka till deras omdömen om oss för att ge dig en så opartisk bild som möjligt. Alla våra restauranger är ej omnämnda men vi vågar påstå att vi är den hotellorganisation i Sverige som har flest omnämnda restauranger i White Guide. Detta innebär naturligtvis INTE att våra hotell med icke omnämnda restauranger inte erbjuder förstklassig mat såväl som service.

Låt oss veta vad du tycker om våra hotell

Vi är medvetna om att den som bäst kan bedöma en upplevelse hos våra hotell är våra gäster. Därför skickar vi ett digitalt frågeformulär till samtliga gäster som bokar oss online. De samlade svaren finner under respektive hotellsida. Vi är mycket tacksamma om du svarar på mejlet du får efter din vistelse och berömmer hotellet eller gör oss uppmärksamma på eventuella förbättringsmöjligheter. Dina synpunkter skickas även till hotellet i fråga för eventuell åtgärd.

Klagomål

Vänligen notera att eventuella gästklagomål, reklamationer eller krav på kompensation skall riktas direkt till det berörda hotellet och att Countryside Hotels inte kompenserar eller återbetalar vistelser på individuella hotell.